Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Бременна си и се чудиш трябва ли да се откажеш от спорта през тези така важни девет месеца от живота си?

Ако няма конкретни медицински причини, отговорът е „не“. Но, разбира се, щом си бременна преди да се захванеш с каквито и да е физически занимания, най-добре да се консултираш с наблюдаващия те лекар.

Спортът по време на бременност носи редица позитиви, сред които подготовка на тялото за по-лесно раждане и облекчаване на мускулните болки и дискомфорта. Освен това спортът ще ти помогне да овладееш стреса и да намалиш честите смени на настроенията, ще те накара да се чувстваш по-свежа и ще подобри съня ти.

Но на какъв спорт да заложи една бременна жена и то по време на зимните месеци, когато възможностите за активности на открито клонят към нула? Спокойно, има редица варианти за спорт и на закрито! Кои са трите най-добри, виж в следващите редове:

Йога за бременни

Йогата е система от упражнения и практики, даряваща те с физически, емоционален и психически комфорт, затова и е перфектно решение за занимание по време на бременност.
Освен, че тя ще ти помогне да се радваш на спокойна бременност, йогата ще подготви организма ти за раждането чрез усъвършенстването на специални техники за дишане, релаксация и справяне с болката и страха.

yoga



Гимнастика

Този вид физическо занимание ще направи тялото ти силно, гъвкаво и издържливо. Гимнастиката също така ще намали неразположенията, характерни за този период като гадене и задържане на течности.
Освен това часовете по гимнастика за бременни ще регулират апетита и хормоните ти, ще облекчат болките в гърба и кръста и ще подобряват стойката.

Плуване

Плуването също е добър избор за активност през тези девет месец.
Заниманията във вода ще ти помогнат да релаксираш, ще намалят напрежението в гърба и кръста и ще премахнат усещането за подуване. Плуването също така тренира мускулатурата на тялото и я подготвя физически за по-късните етапи на бременност, когато коремчето натежава.
Освен това плуването ще ти съдейства да се научиш да дишаш равномерно, което ще ти бъде много полезно по време на самото раждане.

swimming

Автор: Росица Кацарова

Подобни статии