Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Психологичните ползи от спорта в живота на тийнейджърите

Периодът от 13 до 19 годишна възраст е свързан с големи промени в живота на всеки. Дълъг и труден период, с много физически и психически промени. Тук е моментът да подкрепиш твоя тийнейджър да практикува спорт. Със сигурност така ще се справи по-лесно с промените, ще придобие увереност в собствените си сили и ще премине по-лесно през тази деликатна възраст.

Бунтарството е изключително често срещан феномен през тийнейджърството. Като желанието да се докажат като самостоятелни от семейството си изразходва голяма част от енергията им и спортът минава на второ, дори трето място.

За да стимулираш тийнейджъра да практикува спорт, трябва да го поущриш с търпение и свобода, за да може да избере спорт, който му харесва. Тийнейджър, запален по спорта, ще намери мотивация да продължи да го практикува.

Как подкрепяш младежите в семейството си през периода на подрастване?
Вмъкни движението в ежедневието на тийнейджъра:

  • Ходене пеша, колкото се може по-често;
  • Дейности на открито;
  • Походи сред природата;
  • Разходки в планината;
  • Отборни игри: футбол, баскетбол, хандбал.

Физически дейности, които се препоръчват за тийнейджъри:

  • Танци: 2 дни в седмицата/ по 60 минути
  • Бягане: 2 дни в седмицата/ по 60 минути
  • Бързо плуване: 2 дни в седмицата/ по 60 минути
  • Ски: 1 на седмица/ по 60 минути.

Спортът през периода на подрастване е важен, защото налага активен начин на живот. Поддържай го всеки ден, прави различни дейности с цялото семейство, окуражавай го да прави упражнения с приятелите си. Вариантите не са никак ограничени: походи, ски, риболов, рафтинг, уроци по скално катерене.

Знаеше ли, че:
Спортът помага на подрастващите да развият хармоничен опорно-двигателен апарат, сърдечносъдова система и нервна система.
Препоръчително е за подрастващите да прекарват поне 60 минути на ден във физически занимания, за да поддържат формата си.

Подобни статии