Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Как да възстановя балансираното си хранене след празниците?

Зимните празници винаги са прекрасна възможност да прекараме специални моменти с близките си в уютна обстановка. Част от българските традиции за празниците е да имаме богата трапеза и да се наслаждаваме на вкусни ястия, които сякаш ни се услаждат повече от обикновено по това време на годината. А що се отнася до килограмите, които трупаш покрай празничните дни, то не е нужно да се притесняваш прекалено много за тях, защото сега ще ти предложим няколко прости метода за възстановяване на балансирания хранителен режим. 

По празниците може да ядеш всички ястия, които харесваш, важното е да се внимава с количеството, за да избегнеш лошото храносмилане, което може да се отрази негативно.
Повечето хора напълняват с между 1 и 3 кг по празниците, особено ако не спортуват.

Ако все пак си качил/а няколко излишни килограма по празниците, важно е да се върнеш към балансирано хранене. Не е препоръчително да прибягваш до режим-чудо или продукти за отслабване, които могат да се отразят неблагоприятно на твоя метаболизъм.

Какви са 5-те прости стъпки, които можеш да следваш, за да възстановиш физическата си форма?

  1. На първо място е консумацията на много вода. По време на празниците сме склонни да пием по-малко вода, защото ни се предлагат газирани и алкохолни напитки, които в известна степен заместват водата. Добре е да се откажеш от всички тези напитки и да консумираш по 2 литра вода на ден. По-голямата консумация на вода също ще помогне за намаляване чувството на глад. То е много по-изострено след празниците, защото стомаха ти е свикнали да поема по-големи количества храна.  
  2. Закусвай всеки ден! През този период закуската трябва да включва: пресни плодове, кисело мляко или други нискомаслени млечни продукти, пълнозърнести закуски или пълнозърнест хляб. Тъй като празничната трапеза изобилства от сладкиши и пасти, плодовете често се забравят и остават само като декор. Ето защо е добре да ги върнеш обратно в менюто си и най-подходящият момент за това е закуската.
  3. Направи обяда си най-обилното хранене на деня. Един хранителен, но същевременно беден на калории обяд може да бъде: зеленчукова супа,  парче постно пуешко месо или филе от риба и леко приготвена зеленчукова гарнитура. Можеш да добавиш и филия пълнозърнест хляб или салата от туршия.
  4. Вечерята трябва да бъде възможно най-лека. Салатите са най-добрата опция, които ще ти помогне да свалиш бързо натрупаните килограми през празниците. Избери прости салати със зеленчуците, които харесваш, в тях може да добавиш и източник на протеини (няколко парчета постно месо, нискомаслено сирене, боб или нахут). Гарнирай салатите с лъжица зехтин и лимонов сок без никакви други калорични сосове.
  5. Движи се всеки ден поне по 30 минути. Това е класическа, но много ефективна препоръка. Избери кардио упражненията, които ще ти помогнат да изгориш мазнините по-ефективно. Качването по стълби, ходенето с ускорено темпо, няколко минути гимнастика вкъщи могат да направят чудеса с тонуса и фигурата ти, без много усилия. В
  6. идеалния случай можеш да допълниш този вид упражнения с фитнес упражненията, които правиш във фитнес залата.  

 

Началото на годината е момент, в който мотивацията е на високо ниво. Всеки определя целите си за следващата година като повечето включват по-здравословен хранителен режим и по-добра физическа форма. Възползвай се от това високо ниво на мотивация, за да затвърдиш здравословните навици в ежедневието си. Превърни ги в стил на живот!

Подобни статии