Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Активни в офиса: 10 ефективни идеи за раздвижване

Щетите върху човешкото здраве, които работата в офис и продължителното седене върху стол нанасят, са огромни. Скорошно изследване дори свърза статичната поза с над 80% увеличен риск от затлъстяване и с над 60% увеличен риск от рак. Не са малко и проучванията, които доказват, че от своя страна наднорменото тегло пречи до голяма степен както на физическия тонус на служителя, така и на неговата работоспособност.

Затова много фирми напоследък полагат все по-често усилия да насърчават своите служители да живеят активно и здравословно. Спорно е дали това трябва да бъде основно грижа на работодателя или е изцяло лична отговорност и осъзнаване. Спокойно – ние имаме цели десет идеи за раздвижване, които с лекота може да прилагаш на работното си място.

  1. Раздвижи врата, като най-напред завъртиш главата си надясно, а после – наляво. След това направи по няколко кръгови движения с главата на едната и на другата страна.
  2. Раздвижи раменете. За целта изправи гърба си и сгъни ръцете в лактите. От тази позиция започни да извършваш с двете ръце въртеливи движения назад, след няколко повторения смени посоката.
  3. Разкърши кръста. Сложи едната ръка на кръста, а другата опъни нагоре и извий леко над главата си. Започни да се навеждаш на една страна, след което смени ръката и се наведи на другата. Повтори упражнението няколко пъти.
  4. Размърдай краката. Докато седиш в стола, вдигни левия крак и го задръж вертикално за 10 секунди, след което повтори упражнението с десния. Опри с пети пода, а след това повдигни пръстите нагоре като оставиш петите залепени на пода. Това ежедневно упражнение може да те предпази от варикоза. При всяка възможност прави въртеливи движения на глезените в двете посоки.
  5. Малко лицеви опори. Подпри дланите на ръцете върху ръба на бюро под 45-градусов ъгъл и направи серия набирания.
  6. Да стегнем седалищните мускули. Застани прав/а на около педя пред стола и направи серия клекове, като сядаш и моментално се изправяш.
  7. Да се погрижим и за ръцете. Вместо гирички, вземи най-тежката книга в офиса, постави я с две ръце зад гърба си и направи серия вдигания нагоре-надолу.
  8. Разходката е важна! Всеки път, когато провеждаш телефонен разговор, слагай хендсфрито и се разтъпчи около бюрото.
  9. Да се протегнем подобаващо! Изправи гърба, вдигни ръцете, сплети пръстите и издърпай колкото можеш по-нагоре. След това отпусни. Направи няколко повторения.
  10. Стълбите винаги са добра идея! Ако имаш нужда от ободряване, по-добре вземи на бегом стълбището в офиса, вместо да се енергизираш, като прекаляваш с кафето.

 

И не забравяй да се консултираш с лекар преди да започнеш.

Подобни статии