Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активност по време и след бременността

Бременността може да се комбинира с физическа активност!

Дали трябва да спрете всяка физическа активност по време на бременност? Не, спортът се препоръчва.

Какви физически дейности можете да извършвате? Има няколко правила за безопасност, които трябва да спазвате.

Прочетете повече.

Обичате да тичате, да танцувате или да карате колело. Трябва да запомните, че ако бременността ви е без усложнения и протича нормално, тези дейности не са забранени. С необходимото внимание те са дори от съществено значение. Ще ви помогнат да контролирате наддаването на тегло, да отпускате и облекчавате специфични болки (като болки в гърба), да поддържате мускулния си тонус и дори да се подготвите за самото раждане. Ако обаче бременността ви е класифицирана като "рискова", вашият лекар може да забрани всяка физическа активност. Във всички случаи първо трябва да се консултирате с вашия лекар, за да получите точен съвет какво можете и какво не можете да правите.

Какъв тип спорт се препоръчва по време на бременност?

Забранените спортове по време на бременност са тези, при които има риск от травма: групови спортове (баскетбол, футбол, хандбал), бойни спортове (джудо, бокс), интензивни спортове (аеробика, кардио упражнения). Също така трябва да избягвате дейности, при които има висок риск от падане, например конна езда, ски или ролкови кънки.

Освен тези, всички други спортове са разрешени, при условие, че ги практикувате в разумни граници (не прекалявате!). Ключовата дума е "внимателно". Практикувайте гимнастика, разходка, плуване, йога или разтягане. Можете да посещавате фитнес или йога, специално предназначени за бременни жени. Плуването е отлична начин за поддържане на физическата активност при бременните жени. Може също така да правите разходки - 30 минути всеки ден. Това е идеално за вашата фигура и тонус!

Най-важното е да слушате тялото си: в момента, в който се уморите или почувствате някаква болка или напрежение, трябва да спрете.

Ето и няколко предпазни мерки, които да имате предвид:

  • Не се упражнявайте на празен стомах. Хапнете нещо леко преди тренировката като например банан, сушени плодове или зърнени храни. Може да се подкрепите и в случай, че усетите, че изчерпвате енергия си.
  • Не забравяйте да загреете добре мускулатурата и да направите някои леки разтягащи упражнения след тренировката за отпускането им.
  • Подберете облеклото си правилно, така че то да е по-свободно и дишащо. Изберете удобни обувки и подходящ сутиен.
  • Пийте вода на редовни интервали, дори по време на тренировка.
  • Спрете, когато почувствате умора или гадене.
  • Не се упражнявайте, когато времето е прекалено горещо.

Подобни статии