Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Балансиране на ежедневието

Здрав дух в здраво тяло

Потънали в рутината на всекидневието, често забравяме да се погрижим за най-ценното, с което разполагаме - нашето съзнание и тяло. Новият ритъм на живот, с който светът се движи през последните месеци, ни дава възможност да преоткрием семейната радост, да възобновим дълго отлагани лични занимания или да се впуснем в търсене на ново вдъхновение. Ограниченото пространство на дома обаче, липсата на условия за физическа активност, с които сме свикнали, както и тревожните локални и глобални новини, често ни карат да се тревожим. За много от нас крехкият баланс на емоциите, тялото и ума днес са нарушени от застояването на едно място, от непродуктивни занимания или притеснения, които буквално ни обстрелват отвсякъде. Как да поддържаме активен живот в границите на дома? Еднообразното всекидневие - по-спокойно ли е то или напротив? Имаме ли нужда да забавим ритъм или е време да ускорим темпото? Отговори на тези и други въпроси ще потърсим заедно в следните мисли за здрав дух в здраво тяло.

Спокоен ум

Парадоксално, но и научно доказано е, че спокойният ум, който умее да забави оборотите на живот, ни дава повече тонус и нов заряд. Когато сме балансирани, ние не използваме своя ресурс, за да водим вътрешни диалози или да отправяме критика към себе си. Битките с тревожността са предизвикателство за голяма част от хората, които задават вечния въпрос: да се боря или да се предам на мрачните мисли? Една от лесните стъпки, която може да направим, е да се погрижим за ума и да пренасочим неговото внимание. Сред популярните практики е т.нар. майндфулнес - здравословен подход към съзнанието, който ни предлага дистанциране от света на мислите. Да бъдем тук и сега, да съзерцаваме и наблюдаваме навътре, вместо навън в рамките на 10-15 минути дневно може да се окаже истинско презареждане за емоционалното ни състояние. Йогата и медитацията са друга алтернатива за постигане на този ефект, още повече кагато ги допълним с визуализация или физическа активност. 

Ако съзнанието ви залива с думи и картини, не се отказвайте! Започнете с 5 минути на ден и постепенно увеличавайте времето. Най-важното е да организирате свой кът у дома, който ви носи спокойствие и релаксация. Сега можете да си осигурите и едно кармонично преживяване с безплатните класове на OMyoga

стречинг

Активна медитация

Да бъдем любопитни и посветени на своето занимание е ключ към добрия живот. В позитивната психология, която изследва пътя на щастието, често се говори за потока  (т.нар. флоу) или онова състояние, което държи ума и тялото ни изцяло ангажирани с процеса. Съзерцанието невинаги е решение за твърде динамичните личности – за сметка на това популярната напоследък активна медитация търси усещането за радост и свобода именно в най-пълноценните занимания. Докато прекарвате повече време у дома, може да изпробвате различни форми на медитация и да разберете къде е вашата супер сила. Не е изключено вложената енергия в увлекателно занимание да се окаже нов източник на добро настроение!

активна медитация

Добър сън 

Казват, че по сутринта може да познаем как денат ще продължи. Едно е ясно – когато сме свежи и отпочинални, всичко се случва по-добре. Ако досега се оплаквахме, че през седмицата нямаме възможност да получим нужните часове сън, то в момента сами градим своя график. При дългия престой у дома, безсънието обаче се оказва все по-често срещан проблем. От една страна, причината за това е липсата на движение, а от друга - пренасищането с телевизия, филми и негативна информация от вечерните новини. Предлагаме ви няколко идеи за по-добър сън и бодро утро: (1) отделете 20 минути на ден за упражнения – физическата активност ще зареди деня Ви, а приятната умора ще се отрази на вечерта; (2) преди лягане, вземете горещ душ и отделете време за кратък масаж с олио или крем за тяло – успокояващият аромат ще Ви отпусне и ще Ви предразположи за сън; (3) ограничете времето за новини в определен диапазон – така нощем няма да попадате в плен на същата информацията.

Технологиите могат да придадат и добавена стойност на нашето спокойствие и здрав сън. Сред най-добрите приложения за 2020 г. са Pzizz и White Noise, които правят модерен прочит на традиционните компоненти на добрия сън – музика, звуци и комфорт. 

спокоен сън

Спорт: умно решение в криза

Няма как да не обърнем вниамание на един от най-важните фактори в нашия живот – движението. Независимо дали за едни това е дълга разходка, а за други вдигане на тежести във фитнес залата, активният начин на живот ни помага да създадем мечтания баланс между ума и тялото. Вкъщи много от любимите ни занимания са ограничени, но това в никакъв случай не означава, че не може да открием своята формула за здраво тяло. Има различни онлайн платформи, които предлагат кардио, йога, кондиционни тренировки и разнообразни активности, адаптирани към домашните условия. Потърсете алтернатива, която отговаря на Вашия темперамент – бъдете смели и опитайте нещо различно. Тук резултатите нямат значение! Важното е да се забавлявате, да поддържате тонус и да се споразумеете със себе си за вашите 30 минути в домашната “спортна зала”.

Ако имате нужда от мотивация, можете да следите всекидневните видеа в страниците на  BB Team и CrossFit681, които предлагат безплатни оналайн тренировки за всеки ентусиаст. 

домашна тренировка

Любопитство и нови възможности

Ученето, опознаването на света и експериментаторският дух ни придружават в приключенията, докато растем. След това обаче някак забравяме за тях и сякаш нямаме желание да бъдем любопитни по детски и да се захващаме с непонятни задачи. Рутината има своите ползи, но често се превръща във всекидневие с един и същ сценарий - сега повече от всякога сме подчинени на собствените си навици. Е, може би е дошъл за нещо различно! Разполагаме с допълнително време, за което винаги сме мечтали и едва ли има нещо по-освежаващо за ума и тялото от смело начинание... у дома! Този месец ние от “Живей, Активно” ще се погрижим да внесем разнообразие с поредица от малки предизвикателства – всяка седмица един от нашите посланици ще предлага своята алтернатива за здравословен и разнообразен живот в страницата на "Живей, Активно". 

книга

Най-важното в този момент е да се почувстваме будни, да разширим гледката от своя прозорец до един по-голям хоризонт и да повярваме, че никога не е късно за приятни предизвикателства!  

Автор: Радослава Миленова

Подобни статии