Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Физическата дейност по време на бременност – да или не?

Очакваш идването на бял свят на бебе и килограмите в повече те притесняват? Радвай се на майчинството, докато се радваш на себе си. Научи как да контролираш нарастването на килограми по време бременност.

По време на бременността, физиологичните промени и нарастването на теглото водят до заседнал начин на живот и могат да предизвикат задържане на допълнително тегло и след раждане и кърмене. Ако искаш да избегнеш това, най-добре е да обсъдиш с гинеколога си, за да те посъветва относно план, в който да включиш умерени физически дейности. Спортът по време на бременност ти възвръща тонуса психически и физически, помага ти да се справиш със запека, схващанията или хипертонията. За повече комфорт е добре да включиш физически упражнения в ежедневието си.

През периода на бременност е важно да се грижиш за себе си и бебето. Затова независимо какви упражнения избереш да правиш, не трябва да забравяш, че те не трябва да те изморяват, а само да те отпускат.

Ето няколко съвета, които да вземеш под внимание:

  • Излизай на разходка колкото се може по-често;
  • Можеш да добавиш леки йога упражнения;
  • Опитай в последния етап на бременността Aquagym или Aquaerobic;
  • В зависимост от физическото ти състояние през периода, преди бременността, можеш да опиташ различни леки физически активности;
  • Не се страхувай от отпускащите дейности, разгъването или разтягането на мускулите можеш да правиш и вкъщи.

Физически дейности препоръчвани за възрастни:

  • Ходене пеша с бързи крачки: 60 минути на ден;
  • Изкачване и слизане по стълби: 15 минути на ден;
  • Леки разходки: 45 минути на ден;
  • Домакински дейности: 15 минути по три пъти на седмица;
  • Дейности във вода: 45 минути по два пъти на седмица.

Знаете ли, че:

  • След като се възстанови след раждане, майката може да започне да извършва лека физическа дейност;
  • След раждане е препоръчително да изчакате 4-6 седмици преди да започнете да развивате интензивно физически дейности;    
  • Умерените физически дейности не влияят на кърменето.

Преди да направите промени в движателния си режим и навици, се консултирайте със специалист.

Подобни статии