Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Пет ползи от спорта

Вероятно си чувал/а хиляди пъти, че спортът е здраве. Но знаеш ли какви точно са ползите от активния начин на живот върху организма?
Не? Добре, запознай се с най-основните позитиви от спортуването в следващите редове:

  1. Забързва метаболизма
    Истината е, че дори и да се придържаш към определен хранителен режим, няма да отслабнеш, ако метаболизмът ти е забавен. А как може да го забързаш ли? С редовни тренировки.
    Най-ефикасният начин е да заложиш на анаеробни физически занимания, тоест такива, които включват тежести, тялото ти ще гори мазнини дори часове след края на тренировката, когато вече е в състояние на покой.
  2. Подобрява настроението
    Физическата натовареност и по-точно спортните занимания дори  и да са само в рамките на 25 минути на ден прогонват депресията, сочат изследвания.
    Причината е, че физическата активност стимулира производството на ендорфин, известен сред хората като хормон на щастието.
  3. Облекчава болките
    Спортът влияе благоприятно върху стойката и контролира положението на гръбначния стълб. Физическото натоварване контрактира коремните и лумбалните мускули, като по този начин облекчава дискомфорта в резултат на продължителното седене пред компютъра в офиса.
    Редовната физическа активност се бори с изкривяванията, дископатията, шиповете и предотвратява болките в кръста и в мускулите.
  4. Засилва имунната система
    Физическото натоварване увеличава броя на белите кръвни телца, а колкото повече бели кръвни телца се отделят в кръвта, толкова по-устойчиви са защитните механизми на организма на инфекции. Затова, за да сте здрави и с добър тонус, трябва не само да залагате на балансирано меню, но и на редовни тренировки – най-добре комбинация от кардио и сесии с тежести.
  5. Подобрява състоянието на сърдечно-съдовата система
    Редовните физически занимания намаляват натрупването на холестерол в кръвта, а оттам и риска от сърдечно-съдови заболявания. Друг от ефектите върху сърдечно-съдовата система при системна физическата активност е понижаване на артериалното налягане в състояние на покой.
    Спортът също така спомага за регулиране на сърдечния ритъм, което е ефикасна превенция срещу сърдечна криза.

Подобни статии