Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Спорт след раждане – кога и как да започнеш?

Да дадеш живот е може би най-прекрасното изживяване, което може да се случи на една жена. Въпреки това обаче освен емоции, то носи и много промени за майката. След раждане жените искат  бързо да възвърнат предишната си физическа форма, но липсата на време често им пречи да планират добре програмата си от физически упражнения.

Логично след раждане жените се захващат сериозно със спорт, основно за да отслабнат. Наред с всички ползи за фигурата обаче физическите упражнения се препоръчват и като начин за подобряване на общото здраве: запазване на мускулна и костна маса и подобряване на кръвообръщението. Не е за подценяване и друга полза от спорта, а именно, че ни помага да повишим самочувствието си и качеството на живот през този деликатен период след бременността.

На какви спортове и дейности можем да заложим и кога да започнем, след като родим?
Ето нашите съвети:

• Пусни музика и танцувай - хем зарежда с настроение, хем танцът е отлична двигателна активност;
• Упражненията за корекция на стойката са препоръчителни след раждане;
• Когато се грижиш за бебето си, също можеш да се движиш. Препоръчителни са аеробика, танци, йога;
• Има домашни дейности, които можеш да превърнеш във физически упражнения, като например почистване на дома;
• Опитвай само упражнения, които те отпускат, избягвай изморителни дейности;
• На 6-ия месец след раждането можеш да започнеш упражнения за заздравяване на коремната област след консултация с лекар и под лекарско наблюдение;
• Подходящи са упражнения за разтягане на мускулите, за да не загубят от подвижността си;
• Преди да започнеш да тренираш, е добре да стартираш с упражнения за загряване и разтягане. Те по принцип предхождат и завършват всяка тренировка;

Какви упражнения можеш да правиш след раждане?

• Участвай активно в игри с децата: 60 минути 2 пъти на седмица;
• Аеробика: 45 минути по 2-3 пъти на седмица;
• Върви пеша до автобусната спирка: 15 минути всеки ден;
• Почистване вкъщи: 45 минути по 2 пъти на седмица.

Поддържай формата си с помощта на семейството! Упражненията със семейството ти помагат да си възвърнеш физическата форма отпреди раждането, но ще подобрят и тонуса ти. През този период най-хубавата дейност е да се разхождаш с твоето бебе. Можеш да се опиташ да се отпуснеш и с курс по йога или пилатес, да танцуваш или да посещаваш аеробика, да се разхождаш с велосипед или в планината.

Промяната е в теб!

Знаеш ли, че:
• Препоръчително е да чакаш 4-6 седмици след раждане, преди да започнеш по-интензивни дейности;
• Физическите дейности не влияят на кърменето.

 

Подобни статии