Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Спорт

Най-забавните спортове в градска среда

Да се движиш, да се забавляваш...да живееш активно! Вероятно това е формулата за добър тонус, настроение и разнообразие в града. Казват, че пътят е по-важен от крайната цел, а ние вярваме, че удоволствието се крие във всяка измината крачка! Независимо дали сутрешният крос и ходенето пеша са част от ежедневието или търсим необикновени занимания, винаги се нуждаем от преживяване. Заедно ще разгледаме някои от най-популярните и интересни спортове, които градската среда ни предлага.

 

Здрави и силни...във въздуха!

Винаги ще мечтаем да полетим и безгрижно да се извисим „над нещата“ в ежедневието. Благодарение на Въздушната йога, позната и като Аеро йога, имаме възможност да тренираме тялото и да релаксираме ума, докато се намираме на няколко метра над земята. Въздушната люлка, която е неразделна част от практиката, предлага възможност да изградите по-гъвкаво и здраво тяло, докато се учите да изпълнявате плавните и красиви движения. Специалистите споделят, че единственото необходимо е ентусиазъм, а в замяна тези, които са посветили време, ще се сдобият с издържливост и ново любимо занимание.

аеро йога

Източна философия в забързаното ежедневие

Живеем във време, в което трудно задържаме вниманието си повече от 10 минути. Имаме ли нужда обаче от още концентрация в монитора или телевизионния екран? Вероятно си струва да я потърсим в движението.  Останала от Древността, философията на източните бойни изкуства ни помага да съхраним тялото и съзнанието в динамичното ежедневие, а също така да опознаем своето търпение. Наричано „изкуство за щастлив живот“ Тай Чи е сред бойните спортове, които предлагат емоционална и физическа стабилност, както и овладяване на настроението и нагласите ни. В заниманията, полезни за духа и тялото, се нареждат също така Айкидо и Чигун, които освен дисциплина ни даряват със смелост да разрушим всички ненужни бариери.

Един от основните съвети към учениците в тези практики е: “Дишайте! Отпуснете се! Играйте!“. Не забравяйте да се забавлявате, защото доброто настроение е част от пълноценния начин на живот.

бойно изкуство

Ходенето пеша – равномерно темпо, добър пулс, активен живот

Физическата активност не изисква сложни упражнения. Ако това изказване Ви звучи невероятно, то е време да опознаете ползите от ходенето пеша на дълги разстояния или поне на ежедневните отсечки, които прекосявате с транспорт. Именно разходката може да бъде най-добрата превенция срещу високо кръвно налягане и сърдечни заболявания, а също така да регулира теглото Ви и разбира се – да подобри настроението.

„Ползите от ходенето на дълги разтояния е това,че става с равномерно темпо и среден пулс, което благоприятства сърцето и дишането на човека. Това води до насищането с кислород на организма като цяло и успокоява нервната система на човека“, споделя олимпийската шампионка по биатлон и посланик на „Живей Активно“- Екатерина Дафовска.  За хората с ограничено време тя препоръчва разходката из природата, която зарежда с енергия. Въздухът, слънцето, водата и сезонните плодове от своя страна има добавена стойност за тонуса и за здравето ни.

ходене пеша

Скок за добра фигура

Има ли по-хубаво от това да се забавляваме по детски? Скоковете на батут отдавна не са единствено част от програмата на различни атракциони. Fit Jumping-ът предлага динамична тренировка, която ни позволява да се отпуснем психически и да заменим стреса с нови позитивни емоции. Добрата новина е, че удоволствието е съпроводено с резултати за фигурата – в една тренировка участват над 400 мускула от човешкото тяло, а изгорените калории са повече от 600. Спортът не изисква предваритрелна подготовка, а повечето му последователи споделят, че действа „пристрастяващо“!

скачане

С колело по суша, с колело по вода

Колоезденето е сред най-популярните спортове в градска среда. Едно от предимствата на това занимание е възможността да се озовем бързо на работното място и едновременно с това да сме работили за различни мускулни групи. В рамките на половин час каране на колело се изразходват средно от 200 до 500 калории, което ни позволява да се поглезим и с по-обилна закуска!

Ако колелото вече е част от Вашето ежедневие, си струва да опитате да завъртите педалите под водата. Макар и да се лишавате от красивите гледки, Аква спинигът ще ви зареди с тонуса от интензивна тренировка и спокойствието на водата. Тренировките в басейн са щадящи за ставите, което позволява да бъдат практикувани от хора на различна възраст. Един от доказани плюсове на Аква спинига е премахването на целулита, който често изисква кардио упражения, строг режим и масажи. Единственото изискване тук е да разполагате с удобен бански костюм и да обичате водата!

колоездене

 Тичането: ритуалът за свежа сутрин в града

През последните десетилетия тичането набира скорост, която му позволява да се превърне в градския спорт на 21 век. Динамичният ден често ни предлага да алтернативата на удобните маратонки, уличките и алеите в близкия парк. Вероятно именно това е спортът, който може да се вмести в програмата, тъй като не изисква допълнителни уговорки и тренировки в зала. Спираме се на няколко златни правила в заниманието, превърнало се в страст на милиони хора:

  1. Правилото на 10-те % - надграждайте постепенно своята издържливост като увеличавате разстоянието с не повече от 10 процента на седмица. Рискът от преумора и наранявания ще бъде значително по-малък.
  2. Правилото на 2-та часа – това е времето, необходимо на храносмилателната система за усвояване на порция. За да бъдете в максимална кондиция, изчакайте препоръчителното време.
  3. Разговор по време на тичане – интересен начин, чрез който може да разберете дали поддържате добро темпо, е като проверите дали можете да изговорите цели изречения. В случай че се задъхвате или не успявате да формулирате нещо по-дълго от „добра работа“ и „продължавай“, си струва да откриете кое е Вашето идеално темпо.

Тичането може да бъде и вълнуващо преживяване със съмишленици и приятели. Все по-често имаме възможност да се включим в маратон в градска среда или сред природата. През последните 15 години „Живей Активно“ успява да обедини над 450 000 българи, които споделят философията за балансирано хранене и активен начин на живот. Инициативата включва различни трасета и терени, които предлагат възможност за движение и пълноценно прекарано време.

тичане

Автор: Радослава Миленова
 

Подобни статии