Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Защо Лечебната гимнастика HEAL FIT GYMNASTICS е по-ефективна при болки в кръста и гърба

Защо да изберем Лечебната гимнастика HEAL FIT GYMNASTICS пред Йога и Пилатес? Какво стои зад избора ни и какви рискове носи? За “малките” детайли в тренировката, които ни помагат или пречат да спрем болката и усещането за скованост.

Така наречената поза Urdhva Mukha Svanasana е противопоказна за лица с Лордоза (увеличена поясна извивка), дископатия, дискова херния и т.н. намиращи се в долната (L лумбална) част на гръбначния стълб.

pose 1

                                                                         Urdhva Mukha Svanasana

Друга популярна поза е Eka pada adho mukha svanasana, която в лечебната гимнастика се изпълнява с изпънат крак в контра шпиц, което позволява да се работи едновременно на няколко нива. От една страна се разтяга подбедрицата - мускулите, намиращи се в частта между глезена и коляното, докато в същото време активираме функцията на задното бедро, което е в пряка връзка с позицията на гръбначния стълб.

pose 2

                                                                            Eka pada adho mukha svanasana

Purvottanasana pose позната още като „Планк по гръб с изпънати ръце“ или „Опора“, в лечебната гимнастика се изпълнява в контра шпиц отново. Целта е да се работи с няколко мускулни групи едновременно, а именно: активиране и едновременно разтягане на подбедрицата, мобилизиране на предно и задно бедро, седалище, коремна мускулатура, гръбна и раменния пояс.

pose 3

                                                                        Purvottanasana pose

Phalankasana pose се среща още като Plank (пейка) в Пилатес и не само. Спецификата на това упражнение изисква мобилизиране и контрол на множество мускулни групи. Важни детайли при изпълнението му, що говорим за ефект на лечение са:

pose 4

                                                                        Phalankasana pose

  • да се започне с не повече от 5-10 сек. в контролирана среда и в присъствието на специалист, който да наблюдава за правилно изпълнение;
  • да се наблюдава за несъзнателно отпускане на коремната мускулатура, което би довело до болки в областта на кръста (в лумбален дял);
  • да не се завърта таза в посока на увеличаване на физиологичната лордоза, което би задълбочило съществуваща такава и нейната симптоматика;
  • при лицата с хипермобилност (какъвто е и примерът), задължително ръцете да се сгънат леко в лакътя, което би предотвратило тяхното преразгъване и последващи травми.

Методът на Лечебна гимнастика HEAL FIT GYMNASTICS е създаден да Ви научи КАК да спрете досадните болки в кръста и гърба, засилвайки и огъвкавявайки определени мускулни групи. Доверете се на специалистите, защото те знаят, че всяко тяло е уникално и индивидуалният подход е ключов за постигането на желаните резултати.

снимки: Freepik.com

Подобни статии