Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Как да укрепите имунната си система през есента

Лятото си отиде, есента вече чука на вратата, а с нея идват и типичните за сезона настинки и вируси. Какво трябва да предприемем, за да ги избегнем максимално? Просто е, трябва да укрепим имунната си система. А как да го направим? Отговорът е в следните 5 думи – пробиотици, пребиотици, витамини, фибри и движение!

Знаем, че пробиотиците, пребиотиците, витамините и фибрите спомагат за храносмилането, а през сезона на хремите то и балансираното хранене поддържат имунната ни система.

Пробиотици и пребиотици

Редовният прием в подходящо количество на благотворните за тялото микроорганизми, т.нар пробиотици, подпомага поддържането на здрава чревна флора и по този начин укрепва и имунната система.
Можеш да подсилиш действието на пробиотиците, като консумираш и пробиотични млечни продукти. В случай, че си на лечение с антибиотици е добре да приемаш пробиотици като хранителна добавка, за да подсилиш организма си.

Любопитен факт: В зърнените култури, банана и в известните с антивирусния си ефект чесън, червен лук и праз се съдържат съставки, наречени пребиотици, които служат за храна на пробиотиците и подпомагат растежа им.

Да обобщим: Пробиотиците са полезни микроорганизми, които подсилват организма ни, а пребиотиците са техните хранителни вещества – взети заедно те укрепват имунната ни система.

Витамини

Приемът на витамини е изключително важен в този период от годината. Всяка седмица в менюто ти трябва да присъстват сухите бобови растения, които са богати на витамините В1, В2 и В6, хранителните влакна и минерални вещества, защото те подпомагат процеса на  обмяната на веществата. Такива храни са бобът, жълтият грах и лещата.

Движение и енергиен баланс

С балансиран хранителен режим можеш да увеличиш устойчивостта на тялото си към инфекциозни заболявания. Освен това, с подходящия подбор на продукти и приготвянето на нискомаслена храна, можете да избегнете и натрупването на излишни килограми. А най-важното условие за постигането на добър енергиен баланс през есента е движението. Ходи на екскурзии, разхождай се и тичай колкото се може повече! Активните часове, прекарани на чист въздух, ще бъдат изключително полезни за имунната ти система. 

 

Подобни статии