Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Децата и храненето

Каква храна да приготвя на детето си за училище?

Искаш да приготвиш нещо вкусно за предиобедно хапване за детето си, което да го засити в училище?

Ето нашите съвети, които ще ти помогнат да се справиш със задачата! Денят в училище е дълъг и изморителен. Освен активностите в час понякога той включва тренировка и допълнителни занимания след края на училищните часове.
А ако на твоя малчуган не му хареса обядът в училищния стол, ще разчита само на храната в кутията, която ти си му подготвил. Възможно е да се наложи да изкара до следобед или вечерта само на храната, приготвена от теб, затова тя трябва да е не само вкусна, но и засищаща.
Но е важно да се подчертае, че кутията, която ще му подготвиш за училище, не замества закуската у дома. Похапването преди училище е изключително важно, както много пъти сме чували.
За съжаление обаче, 45% от децата в България не закусват вкъщи сочи проучване, изследващо навиците на българите и техните деца с фокус закуската и видовете закуски, проведено от Нестле България през 2015 г.

Ето ги и нашите препоръки за предиобедна закуска:

  • Разнообразни сандвичи: избирай различни хлебни изделия, по възможност пълнозърнест хляб или такъв със семена, кифли или земели. Наред с колбасите или кашкавала, не трябва да забравяш и зеленчуците, които задължително трябва да сложиш в сандвича. Често за децата е по-добре да имат два малки сандвича, отколкото един голям, защото са по-лесни за консумация. Затова най-добре разрежи сандвича на две половинки и ги опаковай отделно.
  • Пресни плодове: освен зеленчуците не трябва да забравяш и плодовете. Струва си да инвестираш в кутия за храна с подразделения или да вземеш и една по-малка, за да може плодовете да са отделно от основното ядене. Ябълката и бананът са добър избор, но може да сложиш и сезонни плодове. Може да опаковаш, например, череши, ягоди, през есента сливи, круши, нарязани на парчета, грозде. Като е по-добре да нарязваш плодовете като ябълка, защото така е по-вероятно да бъдат изядени.
  • Леки закуски, бърза енергия: няма проблеми да подкрепиш интензивното учене в училище с една порция шоколад. Лека закуска, идеална за ученика, могат да бъдат мюслените блокчетата и зърнените десерти, както и шепа ядки.

На този фронт може наистина разнообразно да се допълни съдържанието на кутията. Предната вечер дори можете заедно да изберете какво да приготвите за другия ден и така вероятно интересът към кутията ще бъде още по-голям.
Разделеният наполовина сандвич, нарязаната ябълка, шепата ядки или стафиди могат да бъдат добро решение не само за придирчивите деца, на които не се е харесал обядът в стола, но и за всеки малчуган в училище. Защото се случва така, че точно след часовете по физкултура идва голямото междучасие и почти не остава време дори набързо да се хапне нещо. Понякога в петия час се прави контролно, а стомахът на детето вече къркори от глад.

Бихме могли да изброим още много ситуации в училище, при които е от голяма полза да се носи кутия с хапване за бързо зареждане на силите. Така че изпробвай тези трикове и попитай детето си дали са били успешни.

Подобни статии