Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

5 идеи за вкусни закуски под 200 калории

Ако обичаш да си похапваш между храненията, имаме чудесна новина за теб! Можеш лесно да превърнеш тази привичка в балансиран навик.

Ролята на закуската и междинното похапване е да поддържа нивата на енергията и на глюкозата в кръвта, да намалява чувството за глад между храненията, и така да посягаш значително по-рядко към примамващите вкусотии от кухнята. Доказано е, че малките количества храни, консумирани по-често, ускоряват метаболизма и подобряват храносмилането.
Една закуска не би трябвало да съдържа повече от 10% от необходимото количество калории или около 200 kcal.

Кои са най-подходящите закуски, за консумация между отделните хранения?
Преди всичко, добрата закуска между храненията трябва да се консумира лесно, както и да имаш възможност спокойно да я вземеш със себе си, дори когато си на път.
Закуските между храненията са и идеалният момент да се насладиш на вкуса на киселото мляко, на плодовете и зеленчуците, на овесените ядки и блокчетата от пълнозърнесто брашно или маслодайни семена. Всички те се опаковат лесно и да ти бъдат вкусна компания в офиса или в спортната зала.

Кои са най-добрите хранителни комбинации при избора на закуски?

  • кисело мляко с пресни или изсушени плодове;
  • плодове със семена и орехи;
  • зеленчуци със сосове или леки кремове (паста от нахут, гуакамоле, кисело мляко);
  • овесени ядки или пълнозърнести блокчета с кисело мляко.

Предлагаме 5 идеи за вкусни закуски под 200 kcal:
1. Един банан + пет бадема = 147 kcal
2. Едно малко кисело мляко 125 г + една лъжица смес от семена и изсушени плодове + две лъжици овесени ядки = 196 kcal
3. Една филия пълнозърнест хляб + една голяма лъжица паста от нахут + една голяма червена чушка = 170 kcal
4. Една ябълка + две лъжички фъстъчено масло = 170 kcal
5. Едно блокче от овесени ядки + едно малко кисело мляко = 170 kcal

Избирай разнообразни закуските си през седмицата, за да се радваш на повече вкус и повече хранителни вещества за здравето си.
Знаеш ли че...?
Правилно избраните закуски между отделните хранения могат да ти помогнат за поддържането на постоянно тегло!

Подобни статии