Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Елда и киноа на фокус

Разнообрази храненето си като включиш в хранителния си режим като гарнитура зърнени храни, които не сте опитвали досега!
Съдържащите нишесте семена от елда и киноа - въпреки че не са ботанически класифицирани като истински зърнени храни (фалшиви зърнени храни) – могат да се използват като зърнени култури. Благодарение на високото съдържание на протеини и някой есенциални аминокиселини, те добре могат да се вместят във всяка диета, включително вегетарианската.

В елдата и киноaта има значително количество хранителни фибри, поради това те са полезни за здравето на човека, особено за хранително-чревния тракт. Те са богати на калий и магнезий, така че тяхната употреба е особено благоприятна и за сърдечно-съдовата система. Освен това елдата е богата на витамин Р (рутин), който е съставка, която укрепва капилярните стени.

Елдата може да бъде подправена, например, с босилек, мащерка, чесън, а преди сервиране да я поръсите с дребно нарязан див лук. Можеш да приготвиш вкусна задушена гарнитура с броколи, както и с тиквички.

Киноата също може да се съчетава с различни зеленчуци. Смело можеш да експериментираш по време на готвене като добавиш ситно нарязан червен лук, домат, чушка или да я добавиш към рецепта с боб или гъби!

Не забравяй за се конкултираш със специалист преди да направиш промени по хранителния си режим.

Подобни статии