Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Каква храна да приготвя на детето си за училище?

Искаш да приготвиш нещо вкусно за предиобедно хапване за детето си, което да го засити в училище?

Ето нашите съвети, които ще ти помогнат да се справиш със задачата! Денят в училище е дълъг и изморителен. Освен активностите в час понякога той включва тренировка и допълнителни занимания след края на училищните часове.
А ако на твоя малчуган не му хареса обядът в училищния стол, ще разчита само на храната в кутията, която ти си му подготвил. Възможно е да се наложи да изкара до следобед или вечерта само на храната, приготвена от теб, затова тя трябва да е не само вкусна, но и засищаща.
Но е важно да се подчертае, че кутията, която ще му подготвиш за училище, не замества закуската у дома. Похапването преди училище е изключително важно, както много пъти сме чували.
За съжаление обаче, 45% от децата в България не закусват вкъщи сочи проучване, изследващо навиците на българите и техните деца с фокус закуската и видовете закуски, проведено от Нестле България през 2015 г.

Ето ги и нашите препоръки за предиобедна закуска:

  • Разнообразни сандвичи: избирай различни хлебни изделия, по възможност пълнозърнест хляб или такъв със семена, кифли или земели. Наред с колбасите или кашкавала, не трябва да забравяш и зеленчуците, които задължително трябва да сложиш в сандвича. Често за децата е по-добре да имат два малки сандвича, отколкото един голям, защото са по-лесни за консумация. Затова най-добре разрежи сандвича на две половинки и ги опаковай отделно.
  • Пресни плодове: освен зеленчуците не трябва да забравяш и плодовете. Струва си да инвестираш в кутия за храна с подразделения или да вземеш и една по-малка, за да може плодовете да са отделно от основното ядене. Ябълката и бананът са добър избор, но може да сложиш и сезонни плодове. Може да опаковаш, например, череши, ягоди, през есента сливи, круши, нарязани на парчета, грозде. Като е по-добре да нарязваш плодовете като ябълка, защото така е по-вероятно да бъдат изядени.
  • Леки закуски, бърза енергия: няма проблеми да подкрепиш интензивното учене в училище с една порция шоколад. Лека закуска, идеална за ученика, могат да бъдат мюслените блокчетата и зърнените десерти, както и шепа ядки.

На този фронт може наистина разнообразно да се допълни съдържанието на кутията. Предната вечер дори можете заедно да изберете какво да приготвите за другия ден и така вероятно интересът към кутията ще бъде още по-голям.
Разделеният наполовина сандвич, нарязаната ябълка, шепата ядки или стафиди могат да бъдат добро решение не само за придирчивите деца, на които не се е харесал обядът в стола, но и за всеки малчуган в училище. Защото се случва така, че точно след часовете по физкултура идва голямото междучасие и почти не остава време дори набързо да се хапне нещо. Понякога в петия час се прави контролно, а стомахът на детето вече къркори от глад.

Бихме могли да изброим още много ситуации в училище, при които е от голяма полза да се носи кутия с хапване за бързо зареждане на силите. Така че изпробвай тези трикове и попитай детето си дали са били успешни.

Подобни статии