Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Какво трябва да се знае за непоносимостта към лактоза Част 2

Млякото е ценна храна с разнообразно приложение. Какво е обаче положението, ако консумацията на мляко предизвика оплаквания като лактозна непоносимост или алергия към млечните протеини?

Алергия към млечните протеини
Какво трябва да знаеш за хранителния режим при алергия към млечните протеини?
В случай на алергия към млечни протеини, храни, съдържащи млечен протеин, трябва да бъдат напълно изключени от храната. Не може да се консумира млякото на бозайниците (едър рогат добитък, кози, овце, биволи, кобили, магарета); млечни продукти, произведени от тях; хранителни продукти, приготвени с тяхно използване, както и продукти, съдържащи млечни протеини, като говеждо и телешко месо.

За да се осигури достатъчното количество подходящи хранителни вещества, наред с хранителен режим без млечни протеини, съставен с помощта на диетолог, е нужно да се добави определено от лекар количество калций и витамин Д.

За заместване на млякото в детска възраст, може да се дава напълно хидролизирана или базирана на аминокиселините храна. По-късно млякото може да бъде заменено от обогатено с калций мляко, т.нар. „растително мляко“, напр. соево, бадемово, кокосово, оризово, овесено мляко; обикновената и заквасената сметана - с овесена, кокосова и соева сметана; киселото мляко - с кокосово кисело мляко; изварата и сирената - със соеви сирена (наричани още тофу).

Включването и на други суровини с по-високо съдържание на калций като напр. маслодайни семена (орехи, бадеми, фъстъци, мак, др.), сухи бобови растения (соеви зърна, боб, леща, грах), риби, зеленчуци (савойско зеле, броколи и т.н.) в хранителния режим също може да допринесе за формирането на правилно хранене.

Не забравяй за се конкултираш със специалист преди да направиш промени по хранителния си режим.

Прочети Какво трябва да знаем за непоносимостта към лактоза Част 1

Подобни статии