Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Съвети за хранене без лактоза

Напоследък все повече се говори за балансирания начин на хранене, като много хора обръщат внимание на съдържанието на лактоза в храната. 

Храненето без лактоза днес значително се улеснява от факта, че по рафтовете на магазините могат да се намерят много млечни продукти без лактоза и такива, приготвени от растителни суровини.

Поради тази причина вече не е нужно да се отказваш от мюслито и зърнените закуски сутрин, защото те могат да бъдат консумирани с мляко без лактоза, например с бадемово или овесено мляко според вкуса на всеки.

Същото важи и за сирената. Тук е важно да се отбележи, че съдържанието на лактоза в твърдите сирена е значително по-ниско от това в маслените и полумаслените им събратя. Така в списъка с рецептите остават многобройните деликатеси на италианската кухня, тестените изделия, приготвени с доматени сосове, които можеш да консумираш с настърган пармезан без оплаквания, причинени от лактоза.

Ако досега любимото ти ястие е било пене със сметана и гъби, то няма причина да се отчайваш. Спокойно може да сготвиш ястията с обикновена или заквасена сметана, приготвена от растителни суровини или без лактоза.

Трябва да се отбележи, че много хора усещат продуктите без лактоза като по-сладки, тъй като лактазата, която се добавя към тях, разгражда лактозата на глюкозни и гарактозни единици. Преди готвенето дегустацията е добър начин да се увериш доколко това ти влияе и след това при подправянето на храната да го имаш предвид. Ако например си решил да се поглезиш с едно голямо лате без лактоза, преди да го подсладиш, го опитай!

Ако не искаш да готвиш непрекъснато с продукти, които не съдържат лактоза или просто те са ти свършили, няма причина да се паникьосваш:

  • За закуска или вечеря приготви зеленчукови кремове или хумус, с които много подходящо можеш да замениш продуктите за мазане на сандвичите.
  • Вместо да застройваш яхниите и супите, може да ги сгъстиш по много лесен начин. За целта е нужно да извадиш няколко зеленчука и да ги пасираш. След това просто ги добави към ястието и резултатът е налице!
  • Добър трик за сосовете е, ако искаш да ги направиш по-воднисти, да прибавиш нишестената вода от приготвянето на тестените продукти.

При диагностициране на чувствителността към лактозата, непременно поискай съвет от своя лекар какви ограничения е необходимо да спазваш, за да си осигуриш здравословно храносмилане.

Можеш да прочетеш за непоносимостта към лактозата тук.

Не забравяй за се конкултираш със специалист преди да направиш промени по хранителния си режим.

Подобни статии