Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Да живеем добре заедно

Какво е правилното хранене за ученика?

Училищните години от живота на детето са свързани с интензивно интелектуално и физическо развитие.
За да се справя успешно с ученето и физическите дейности, с които се сблъсква, малчуганът има нужда от подходящо за възрастта си и добре балансирано хранене.

Предлагаме ти подробен хранителен план за дете на възраст между 6 и 12 години и информация какво да включва той:

  • Храненията трябва да бъдат три основни и две междинни;
  • Всяка сутрин задължително трябва да започва със закуска;
  • Хубаво е да се консумират плодове и зеленчуци всеки ден;
  • В менюто трябва да се включат храни, богати на фибри (зърнени храни и зеленчуци);
  • За да се подпомогне концентрацията на детето, в седмичния хранителен режим трябва да се включат храни, богати на Желязо (постно месо, орехи, семена, спанак).

За да се постигне балансиран седмичен хранителен режим, е добре да не се разчита само на предлаганите храни в столовата на училището. Дневното меню може да се допълни от родителя с храни за през деня.
Освен храненето изключително важно е и движението. Затова е добре да насърчиш детето да играе навън, за да му подсигуриш необходимия баланс между хранене и физическа активност.

А ти как помагаш на детето си да порасне здраво?

Подобни статии